Jumping Mechelen: socials, webcontent en pers

Jaarlijks hippisch hoogtepunt 

Voor het volledige Tails-team is Jumping Mechelen hét event waar we – al sinds onze kindertijd – jaarlijks naar uitkijken. En wij zijn uiteraard niet alleen. Vlaanderens Kerstjumping trekt meer dan 80.000 paardenfans naar de Nekkerhal. De fantastische sfeer gecombineerd met een geweldig programma maakt van dit event één van ’s werelds meest geliefde paardenhappenings. 

 

Elk jaar opnieuw zijn we dan ook weer enorm opgetogen wanneer we tussen kerst en nieuw de deuren van het perskantoor mogen opengooien.  Voor, tijdens en na het event verzorgen we ook de sociale  media, helpen we de website te onderhouden en blijven we uiteraard ook nauw in contact met de media. 

Wat deed Tails voor Jumping Mechelen?

Social media

Content

Content

Nog voor Jumping Mechelen van start ging, waren wij al actief bezig op Facebook, Instagram en TikTok. Via de verschillende kanalen communiceerden we allerlei belangrijke informatie, deelden we leuke beelden van de afgelopen edities en gaven we sneak peeks van wat nog zou komen.

Tijdens het evenement stonden we paraat met smartphone en camera om alles voor en achter de schermen met de wereld te delen.

Advertising

Advertising

Om de ticketverkoop te boosten, lanceerden we een Facebook Ads campagne. We targetten de juiste profielen en bereikten onze doelgroep met advertenties volgens het see-think-do principe.

Eerst creëerden we algemene advertenties, zodat mensen kennis maakten met Jumping Mechelen. In een tweede fase zorgden we voor copy en landingspagina’s die meer (praktische) informatie gaven en in de laatste fase spitsten we ons toe op het verkopen van tickets.

Conversation management

Conversation management

Zowel voor, tijdens als na het evenement was er ook ruimte voor conversation management op de sociale mediakanalen. Nieuwe volgers uitnodigen, berichten beantwoorden en reageren op reacties. Essentieel om je pagina’s te doen groeien!

Check de socials van Jumping Mechelen!

Foto en video

Tijdens Jumping Mechelen liep je het Tails team steevast tegen het lijf met een camera of smartphone in de hand. We maakten de hele week lang foto’s en video’s voor de verschillende sociale mediakanalen. Zo deelden we de sfeer van Jumping Mechelen met de thuisblijvers en kon iedereen op de voet volgen wat er zich in de Nekkerhal afspeelde. Van sfeerfoto’s tot TikTok challenges en Instagram Reels. 

Bekijk hier enkele beelden.

Webcontent

Bij een groot evenement zoals Jumping Mechelen kan ook een website met duidelijke en complete informatie niet ontbreken. Samen met de organisatie zorgde Tails ervoor dat de webcontent steeds up-to-date was, voor en tijdens het event.

 

Dat deden we zowel in het Nederlands als in het Engels. Want Jumping Mechelen trekt ook heel wat internationale deelnemers en bezoekers aan. 

 

Naast content op de statische pagina’s schreven we ook heel wat nieuwsberichten. Die gingen van praktische informatie tot het aankondigen van de deelnemers en heel wat verslagen van de verschillende proeven.

Press office

Case JM persberichten

Sinds 2017 is onze collega Katrien de persverantwoordelijke van Jumping Mechelen. Kortweg zorgt ze ervoor dat er over Jumping Mechelen bericht wordt in de algemene en hippische media. 

 

Ze nodigt bijvoorbeeld journalisten en fotografen uit, organiseert het perskantoor zodat ze ter plaatse optimaal kunnen werken, beantwoordt al hun vragen en organiseert interviews en opnamemomenten. 

 

Het schrijven van persberichten voorafgaandelijk aan en tijdens het event is uiteraard ook een belangrijk onderdeel van de taak van een perschef. Om snel en flexibel te kunnen werken, kan ze daarbij natuurlijk ook rekenen op het hulp van haar Tailscollega’s. En dat is een grote meerwaarde als je veel nieuws te delen hebt, scherp van de snee. 

Wij maken graag vrijblijvend tijd voor je vrij. 

Scroll naar boven
Communicatiebureau - Tails Communications

Contact

Provinciebaan 68, 2470 Retie